A panaszok a Polgári törvékönyv (természetes személyek esetében) annak fogyasztóvedelmet illető része és a Kereskedelmi törvénykönyv (a jogi személyek esetében) értelmében kerülnek elbírálásra. A panasz tárgyát képező áru visszaküldése a következő módokon lehetséges: személyes átadással (előzetes telefonos vagy e-mailes kommunikáció alapján), a Magyar Posta által, futárszolgálat vagy szállító vállalat által a Matej Baláž - Streetkolor.sk, Ku Hájovni 2, 040 16, Košice címre (az utánvéttel küldött árukat nem vesszük át!). A visszaküldött árunak tisztának kell lennie és szükséges a sérülés/hiba pontos leírásával ellátott, vásárlást bizonyító dokumentumot melléklése is. Amennyiben azt az áru jellege megköveteli, szükséges a szakszerű összeszerélésről kiállított dokumentum másolatának melléklése is. A reklamációs időszak az áru visszaérkezésétől kezdve számítódik, időtartama alatt az ügyfélnek nem áll jogában kölcsön helyettesítő árut igényelni.
11. A szerződéstől való visszalépés
A szerződéstől való elállás - nyomtatvány - Letöltés
Amennyiben a vevő természetes személy (A 250/2007 számú törvény alapján: Természetes személy, aki a fogyasztói szerződés megkötésénél és feltételeinek teljesítésénél nem a vállalkozói tevékenységét vagy munkáját végzi) - az internetes áruházon keresztül feldolgozott rendelés olyan fogyasztói szerződés jelleggel rendelkezik, amely távközlésre szolgáló kommunikációs eszközök segítségével lett megkötve. A 102/2014 T.t. számú törvény §7 - §10 értelmében a vevő jogosult a szerződéstől való visszalépésre az áru átvételét követő 14 napig. Az áru átvétele alatt a 102/2014 számú törvény §7 4. pontja alapján az az áru értődik, melynek a fogyasztó vagy az ő általa kijelölt harmadik személy a szállító kivételével az összes tartozékát átveszi. Amennyiben az áru külön darabokban kerül kiszállításra, az átvétel alatt a csomag utolsó darabjának átvétele értődik. A szerződéstől való visszalépést az értékesítőnél szükséges végrehajtani, nyomtatott formában vagy más tartós adathordozóra feljátszva, továbbá tartalmaznia kell az áru, az értékesítő és a vevő azonosításához szükséges adatokat, valamint szükséges a fent említett határidő leteltéig elküldeni az értékesítő székhelyére a vevő költségére és kockázatára. A fogyasztó a szerződéstől való visszalépést követő 14 napban köteles az árut visszaküldeni vagy visszaadni az értékesítőnek. Az áru nem lehet használt és nem lehetnek rajta sérülések. Az árut az összes tartozékkal, valamint a vásárlást igazoló dokumentum másolatával együtt szükséges visszaküldeni az értékesítőnek. Amennyiben sor kerül az áru visszaküldéséhez szükséges fent említett feltételek teljesítésére, az áru árát bankszámlára való utalással küldjük el önnek, 14 naptári napon belül a szerződéstől való visszalépés napját követően. A szerződéstől nem lehetséges visszalépni abban az esetben, ha az áru speciálisan a vevő igényei alapján lett elkészítve. Azt az árut, amely súly vagy térfogat alapján kerül adagolásra, nem lehet visszaküldeni. Készített, töltött, öntött és kevert áru. Amennyiben a szerződéstől visszalépő fél kiskereskedő, az esetleges következő rendelését csak számlára való utalással fogja tudni téríteni. Ellenkező esetben sor kerülhet a rendelés elutasítására.
Az olyan áru vásárlása, melynek végső kedvezményezettje vállalkozó, cég, szervezet / üzletember, aki a rendelésnél megadja a nyilvántartási számát, az adózási számát és az ÁFA azonosító számát nem a Polgári törvényköv szerint kerül elbírálásra, melynek következtében nem lehetséges a szerződés egyoldalú felbontása. Ez azt az árut is illeti, amelyet az ügyfél a cég címére rendel a cége adatainak megadása nélkül, miközben nyilvánvaló, hogy az adott a munkavégzés során fogja használni (pl. védőruha, munkaeszközök).
Az adásvételi szerződés felbontása általi áru visszaküldésének esetében a természetes személy visszakapja a teljes árat, beleértve a postaköltséget is. Amennyiben nem kerül sor az utánvéttel feladott áru átvételére, az ügyfél esetleges következő rendelését csak számlára való utalással térítheti meg.
12. Alternatív vitarendezési lehetőségek
Amennyiben a fogyasztó nem elégedett a panasz elbírásával vagy úgy gondolja, hogy az értékesítő megsértette a jogait, jogában áll jogorvoslati kérelmet benyújtani az értékesítő irányába. Amennyiben az értékesítő elutasítólag válaszol, illetve nem ad választ az elküldését követő 30 napon belül, a fogyasztónak jogában áll alternatív vitarendezési eljárást kérvényeznie (a továbbiakban csak "AVE"). AVE által az értékesítő és fogyasztó által megkötött szerződésből eredő és a szerződéssel kapcsolatos viták rendezhetőek, a 391/2015 T.t. számú törvény §1 4-es bekezdésében ben foglalt viták és olyan viták kivételével, melyeknek összege nem haladja meg a 7 200 Ft-ot. Az AVE megkezdéséhez szükséges előterjesztést az idézett törvény § 3 rendelkezésének értelmében egy AVE szervezethez szükséges benyújtani, és ezt az ehhez tartozó platform vagy űrlap segítségével, melynek mintája az idézett törvény 1. sz. mellékletben található meg. Az AVE szervezet a fogyasztó számára költségeket számolhat fel az AVE megkezdéséhez, ennek összege azonban maximum 1 800 Ft lehet áfával együtt. Amennyiben több AVE szervezet is rendelkezésre áll, a választás a fogyasztó jogát képezi. Az AVE igénybevételén kívül a fogyasztónak jogában áll az ügyben illetékes területi általános bírósághoz vagy választottbírói testülethez is fordulni. Az alternatív vitarendezési eljárás megkezdésére szolgáló platform, melynek segítségével a fogyasztó előterjesztést adhat be az alternatív vitarendezés megkezdésének céljából:
http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi
Az alternatív vitarendezési eljárással foglalkozó szervezetek jegyzéke a SzK Gazdasági Minisztériumának oldalán található meg.
http://www.economy.gov.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/